петък, 2 ноември 2012 г.

Каква е цената на човешкия живот в България

Днес случайно станах свидетел на една обикновена сцена между вечните отношения лекар-пациент, която ме накара да усетя българската действителност с цялата й сила и тежест. Пред мен излезе разплакана около 30 годишна онкоболна жена от приемния консултативен кабинет.
Оказало се, че насрочили дата за животоспасяваща за нея терапия за 29 януари, може би скоро няма да забравя отчаяните й думи, които чух случайно: "Аз не мога да чакам толкова, не мога и да платя парите, които ми иска доктора, значи ще умра!"

В последствие се убедих в правотата на думите й, когато друг лекар, в друга болница ми обясни, че последните години все повече хора страдат от тежки и сериозни заболявания и поради тази причина здравната система не може да смогва и да помага на всички болни.

По думите на лекаря минават с предимство тези, които им плащат на ръка, а другите... Интересно ми е колко струва човешкия живот в България? И как допуснахме толкова малумни и прости същества да управляват живота ни, да казват кой ще живее и кой не...

Станислава Генадиева, Фейсбук

Няма коментари :

Публикуване на коментар